יום כיף לעובדים – מה חשוב לדעת?

העובדים שלכם עושים את מי שאתם, ואתם יודעים את זה. אחת לתקופה אתם מחליטים לשחרר את העובדים מהעבודה השוטפת ולערוך יום כיף לעובדים. למעשה, מדובר בפרקטיקה מודרנית יחסית, ולאורך ההיסטוריה עובדים לא זכו להתחשבות בהיבטים האחרים של חייהם, פרט לכך שהם עובדים שצריכים לייצר תפוקה. המשמעות היא, שאתם רוצים לערוך יום כיף אמיתי ואותנטי שבו העובדים באמת יוכלו ליהנות ולשבור שיגרה, ובמקביל אתם רוצים לבחון כיצד תוכלו לנצל את היום הזה לטובת הארגון עצמו.

יום כיף לעובדים, בלי עבודה

ובכן, יום כיף לעובדים אמור להיות יום כיף. ביום הזה אתם לא רוצים להכניס הרצאות, הכשרות ופעילויות שאמורות לכאורה לשפר את ההיבט התעסוקתי והמקצועי של העובדים. ביום כיף אתם רוצים להעניק לעובדים שלכם את ההזדמנות להחליף אווירה ולשבור את השיגרה. הרצאות הן בהחלט אפשרות אטרקטיבית ליום כיף, אך ההרצאות צריכות להיות בנושאים שמעניינים את העובדים שלכם כבני אדם וכבני אדם בוגרים, ולא כעובדים בענף בו אתם פעילים. הרצאות בנושאי רוח, ספורט או הרצאה חווייתית יכולות בהחלט להתאים ליום כיף במקום העבודה.

פעילויות תחרותיות ופעילויות גיבוש

ביום הכיף אתם רוצים לשלב פעילויות מסוגים שונים, ובכלל זה שני סוגים מרכזיים: תחרות וגיבוש. בשני המקרים, חשוב שהפעילויות תהיינה פיזיות ולא מחשבתיות. העובדים מצפים מיום הכיף להעניק להם את ההזדמנות לעשות דברים שהם לא עושים במקום העבודה, לחזור אולי לגיל הילדות ולהתחבר לכיף בכל העוצמה. כדורגל, כדוריד, מחניים, חפש את המטמון, כל אלה הן פעילויות מתאימות עבור יום כיף לעובדים, והן גם כוללות בתוכן אלמנט חשוב של תחרותיות. בפעילות היתולית קבוצתית התחרותיות הופכת גם לגורם מגבש.

פעילות שתציג את הצד האישי של העובד

במקביל, אתם רוצים לערוך גם פעילויות גיבוש, שייצרו חיבורים "אזרחיים" בין העובדים. פעילויות אלה אמורות להציג את הצד הלא מעונב של העובדים בארגון, לאפשר לעובדים להתחבר זה לזה מהכיוון החברי הפשוט, ולא במסגרת הכללים ומערכת הערכים של מקום העבודה. פעילות זו יכולה אף היא להתבצע על בסיס פעילות היתולית פיזית, אם כי ישנו מקום גם לפעילויות שאינן כרוכות במאמץ רב, אבל כוללות המון הומור, השתטות ובמה שמאפשרת לכל עובד להציג את עצמו בצורה יותר אישית ואותנטית ופחות מקצועית.

ימי גיבוש

לשמור על מקומו של הארגון ברקע

אחרי שאמרנו את זה, אתם גם רוצים לשמור על מקומו של הארגון ברקע. יום כיף לעובדים הוא יום כיף לכל דבר ועניין, אבל הוא יום כיף שאורגן מטעם מקום העבודה, ועל אף שאנחנו רוצים לנתק את העבודה מהיום הזה, אנחנו לא רוצים לנתק ממנו את הזהות הארגונית של העובדים. שיחה עם מנהל החברה וחולצות שיחולקו לעובדים לכבוד יום הכיף עם לוגו הארגון עליהן, יכולים בהחלט להספיק. אין צורך להכניס את נוכחות הארגון בצורה בולטת מדי לאורך היום, אלא לשמור אותו כנושא רקע בלבד.

הטילו את משימת ההפקה על גורם מקצועי

לבסוף, כדאי שלא להפוך יום כיף לעובדים ליום עבודה לעובדים אחרים. ארגונים רבים מטילים את משימת ההפקה של יום כיף על עובדי החברה עצמם, שצריכים לעבודה על הפקתו לאורך שבועות ארוכות לפני יום הכיף, ולהיות עסוקים ולחוצים לאורך כל היום עצמו. ישנן חברות הפקה מקצועיות המתמחות בהפקת יום כיף לעובדים, ואלו תוכלנה להפיק עבורכם אירוע מקצועי, עשיר בפעילויות לרבות מקום לעריכת הפעילויות, קייטרינג, מוסיקה וכל אלמנט אחר שתרצו לשלב לאורך היום, מבלי להטריד את העובדים שעבורם נועד היום הזה מלכתחילה.